Datum 2020-05-30
Type Nieuws
Auteur Jan Titulaer

In het kort

De Heemkundevereniging Blariacum komt met een uniek kwartierstatenboek. Door de Corona is er helaas geen boekpresentatie, maar vanaf nu kan het eindelijk besteld worden.

Onder leiding van onze genealoog Chrit Klerken zijn 75 kwartierstaten van (overleden) Blerickse personen opgesteld tot in de zesde generatie terug in de tijd. Dat betekent dat zo’n 4000 personen in het onderzoek zijn opgenomen, allemaal directe voorouders in mannelijke én vrouwelijke lijn. Er is een dusdanige keuze gemaakt dat de meeste bekende familienamen erin voorkomen. De opgenomen namenindex maakt dit boek echt uniek en geeft geïnteresseerden de mogelijkheid hum stamboom te linken aan de eerder verschenen gezinsklapper 1575-1819. Geweldig om eens in dit boek uit te pluizen 'wie-ut-noow-ech-zoot' en hoe Blerickse families met elkaar vervlochten zijn. Het is een prachtig boekwerk geworden op A4-formaat met harde kaft. De inhoud is 107 pagina’s en uitgevoerd met leeslint.

Het boek is vanaf nu te bestellen via de webwinkel. Na betaling van 17,50 euro wordt het in de gemeente Venlo thuisbezorgd. Wil je het thuis gestuurd hebben, komen daar 6 euro portokosten bij. En eigen leden krijgen korting!

I S N J M

• blog/2020/2020-05-30_m00155.txt