Boekender autobus

Boekender autobus:

Wullemen Hennes (H. Huys) bracht oude mensen uit de Boekend naar de kerk in Blerick. Hij stichtte een Boekender Autobus Onderneming. Hoe hij daartoe gekomen was ? Eerst deed iemand uit Blerick dat, maar die was nooit zo precies op tijd, daarom begon Wullemen Hennes in 1925 maar voor zichzelf.

Hij breidde zijn aktiviteiten al gauw uit. Hij reed bedevaarten: NaarTienray, ’n soort ,,Lourdes-filiaal”, naar Boxmeer (Kostbaar Bloed), Oostrum
(O. L. Vrouw), Kevelaar, Wittem, de Smakt. Soms tufte hij ook nog voetballers (SVB) naar uitwedstrijden. Misdienaars, koorzangers, enz. hadden voor het jaarlijks uitstapje praktisch allemaal Wullemen Hennes, evenals de bezorgers van het Familieblad. Zijn tweede autobus (een Morris Commercial) kocht hij in 1932 voor de prijs van … ƒ 1.950,-. Hij reed daarna ook nog mensen naar de Peel voor de werkverschaffing. In de meidagen van 1940 werd de autobus door de Duitsers gepikt. Hij kreeg ze nooit meer terug.

Datering foto tussen 1930 en 1935
Collectiehouder Sjeng Lommen